ההגנה הכי טובה היא היערכות
אנחנו חיים במרחב מסוכן. מעבר לאסונות שיכולים להתרחש בכל מקום בעולם כדוגמת אסונות טבע, רעידות אדמה, קריסה פיננסית לאומית ושריפות, במדינת ישראל כל ארגון או חברה מתמודדים גם עם סכנות כמו מתקפות טרור או מטחי טילים. לכן, באחריותו של כל מנהל ארגון בישראל להיות מוכן וערוך לקראת כל מצב שעלול להגיע, מכיוון שאין ספק כי ההגנה הכי טובה היא היערכות מוקדמת לכל תרחיש. בכך עוסק התחום של ניהול אירועי חירום – היערכות לקראת אירועי חירום מכל סוג, המותאמים ספציפית לארגון הלקוח והגדרת נהלי פעולה במהלך אירועי חירום ומשברים שונים.
מי מוכשר לנהל אירועי חירום?
בניגוד למה שאולי היה מקובל לחשוב, ניהול אירועי חירום אינו רק עניין פנימי של הארגון הנתון ליכולות האלתור של עובדיו, אלא תחום מקצועי בפני עצמו שחברות אבטחה ומיגון עוסקות בו. חברות אלו מציעות שירותי ייעוץ ותכנון לחברות גדולות, במטרה להכין את החברה במידת האפשר לכל מצב חירום שיכול להתרחש. היועצים לענייני חירום של חברות האבטחה הם בעלי ניסיון בתחום ניהול אירועי חירום והתמודדות עמם. חלקם בעלי ניסיון בהתמודדות עם מצבי חירום לאומיים במסגרת תפקידם הקודם בצבא או במנגנוני הביטחון הישראליים. חלקם בוגרי קורסים ייעודיים של אוניברסיטאות ומכללות להכשרת אנשי מקצוע לניהול אירועי חירום, ובעלי תעודת הסמכה המעידה על כך.
היכנסו וצפו! מה צריך להיות מנהל אירועי חירום:
שלושת השלבים לניהול אירועי חירום
ניהול אירועי חירום מתחלק לשלושה שלבים עיקריים. הראשון, הבנת האיומים הספציפיים על החברה הלקוחה והפערים בהתמודדות עמם. השני, בניית תכנית אופרטיבית הכוללת צעדים להתנהלות אל מול מצבי החירום השונים שהוגדרו בשלב הראשון. לבסוף, יישום התכנית בפועל בעזרת תרגולים, הדרכות לבעלי תפקידים, בקרה ועדכון הנהלים בעת הצורך.